Wij werken structureel aan het verbeteren van de gezondheid op school. Wij zijn al jaren trots in het bezit van het vignet Gezonde school behaald op de onderdelen voeding, sport en bewegen. Het vignet Gezonde School is een erkenning voor scholen die structureel werken aan het verbeteren van de gezondheid van hun leerlingen en medewerkers. Met het vignet wil de school aan leerlingen en hun ouders laten zien dat zij de gezondheid van leerlingen en leerkrachten erg belangrijk vindt. Werken aan gezondheid op school loont. Het draagt bij aan betere schoolprestaties, minder schooluitval en een gezondere leefstijl. Zo zorgen wij voor actieve en gezonde leerlingen, een veilige schoolomgeving, een fris klimaat én hebben wij aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van onze leerlingen.

Ons voedingsbeleid

1. De gezonde pauzehap
Wij eten in de kleine pauze een gezonde pauzehap, deze pauzehap bestaat uit: groente, fruit, een extra boterham en/of noten. Dus geen koek.

2. Drinken op school
Gedurende de schooldag mogen de kinderen water drinken in de klas. In de grote pauze verzorgen wij voor alle leerlingen thee. Mocht uw kind geen water of thee drinken, dan mag hij/zij zelf een beker halfvolle melk (geen pakje, i.v.m. het milieu) meenemen naar school.