Bij ongewenst gedrag en/of ernstige incidenten op het schoolplein hanteren wij de volgende regels:

1. Eerste overtreding is een aantekening en een pauze binnen blijven.
2. Tweede overtreding is nogmaals een aantekening en twee pauzes binnen blijven.
3. Derde overtreding is de volgende dag intern geschorst. (Dit houdt in dat de leerling de volgende dag in een andere groep dan in de eigen klas, het werk dient te maken).

Na iedere overtreding wordt ouder(s)/verzorger(s) op de hoogte gebracht. Bij de derde overtreding volgt er een gesprek tussen leerkracht en ouder(s)/verzorger(s) om verdere herhaling te voorkomen. Mocht dit echter niet voldoende zijn dan volgt er wederom een interne schorsing. Er kan overgegaan worden tot externe schorsing (1 of meerdere dagen thuis werken) of verwijdering van school.