Als uw kind de school niet kan bezoeken i.v.m. ziekte of andere redenen,bent u verplicht de school hiervan telefonisch op de hoogte te stellen.
Dit graag ’s-morgens tussen 8.00 uur en 8.45 uur.

U kunt via onze Petraschool app uw kind ook ziekmelden graag voor 8.25 uur.

Normaal gesproken mogen ouders, wettelijk gezien, géén extra vrije dagen of vakantie opnemen voor hun leerplichtige kinderen, maar er zijn enkele uitzonderingen:

1. Indien er in de familie een huwelijksfeest wordt gevierd (kaart, uitnodiging overleggen).

2. Indien een familielid wordt begraven/gecremeerd (kaart overleggen).

3. Indien een van beide ouders door de situatie op het werk niet anders dan buiten de reguliere vakanties verlof op kan nemen (verklaring van werkgever is dan noodzakelijk).

4. Doktersverklaring.

5. Zowel voor het Suikerfeest als het Offerfeest: 1 dag.

Alle andere redenen om extra vakantie op te nemen, mogen niet worden geaccepteerd.

Verlofaanvragen voor méér dan 10 dagen moeten via de afdeling leerplicht van de gemeente en ruim van te voren worden aangevraagd.

Alle aanvragen voor minder dan 10 dagen moeten schriftelijk aan de directie van de school ter beoordeling worden voorgelegd, minimaal 3 werkdagen voor de daadwerkelijke verlofdag!

Formulieren om dit verlof aan te vragen kunt u verkrijgen bij de school- administratie of op de website en school app.

Omdat de leerlingen de uitleg en instructie nodig hebben verwachten we uw kind zoveel mogelijk op school is.

Bij niet tijdig ziekmelden/afwezigheid van uw kind zonder reden of zonder dat u als ouder bereikbaar bent zijn wij verplicht dit te registreren als ongeoorloofd schoolverzuim en de leerplichtambtenaar daarover te informeren.

Een uitgebreide versie van de richtlijnen van verlof (bureau leerplicht van de gemeente Eindhoven) vindt u op de website.